Natrag na Blog

Najbolji VR/MR uređaji 2025: koja tehnologija ima smisla za vas i kada čekati

Sukob između naprednog hardvera i svakodnevne upotrebe VR/MR uređaja postiže vrhunac. Saznajte koji headseti nude...

Tržište VR/MR uređaja 2025.: zrelost tehnologije, nezrelost svrsishodnosti

Nabava VR ili MR uređaja više nije pitanje samo tehničke izvrsnosti, već stvarne koristi. Ova godina donijela je ključnu poruku: hardver je napokon pouzdan i snažan, ali industrija tek mora dokazati da nam je ovakva tehnologija zaista potrebna svaki dan.

Meta Quest 3 nasuprot Apple Vision Pro – pitanje pristupačnosti

U Avatar Studio, gdje svakodnevno razvijamo i testiramo 3D sadržaj i aplikacije za klijente, ovakvu tranziciju teško vidimo samo kao još jednu seriju gadget vijesti. Za nas, ali i za većinu korisnika u Hrvatskoj, ključno je pitanje: na kojem će se ekosustavu isplatiti raditi, stvarati i dugoročno ulagati?

Koji VR/MR headset izabrati 2025.? Kome se što isplati

Meta Quest 3/3S: višenamjenski i pristupačan izbor za većinu

Prema posljednjim recenzijama sa CNET-a i PC Gamer-a, Meta Quest 3 i 3S su postali default izbor za “običnog” korisnika. Nisu savršeni – ali su dovoljno dobri u svemu što većina ljudi zaista koristi.

  • Hardverska jednostavnost: Jednostavno korištenje – uključite, odaberete igru ili aplikaciju, zabava počinje odmah.
  • Svestranost: Bilo da želite odraditi fitness rutinu, zaigrati Beat Saber, pogledati film na velikom virtualnom platnu ili isprobati kreativne alate – uređaj sve to podržava bez dodatnih komplikacija.
  • Pristupačna cijena: Iako nije jeftin, u odnosu na konkurenciju nudi dobar omjer cijene i onoga što dobijete.

Kao netko tko prati tehnologiju i razvoj iz pozicije Avatar Studio, primjećujem da korisnici najviše cijene jednostavnost. “Ne moram slagati PC niti učiti komplicirane razlike između panela – sve radi čim ga uključim”, često čujemo. A to je za našu publiku, od 25 do 65 godina, ogroman dobitak.

No, postoji i doza nesigurnosti: Meta najavljuje nove projekte (Quest 4, MR naočale kodnog imena “Phoenix”), a strategija za 2026.–2027. ostaje nejasna.

“Većina mijenja ovakve uređaje svakih nekoliko godina, pa dugoročna stabilnost nije odlučujuća, ali osjećaj sigurnosti sigurno je važan faktor.” – naglasak iz praksi Avatar Studio

Apple Vision Pro: tehnološki spektakl, praktično alat za entuzijaste

Na suprotnom kraju spektra nalazi se Apple Vision Pro. Doima se kao tehnološko čudo – M5 čip, vrhunski ekran, impresivan zvuk i inovativni “virtualni monitori” za rad. No, dvije činjenice hlade euforiju:

  1. Visoka cijena – Vision Pro je nekoliko puta skuplji od konkurencije.
  2. Ograničen broj aplikacija – Još uvijek nema dovoljno “jedinstvenih” iskustava koja bi opravdala svakodnevnu kupnju.

U Avatar Studio prepoznajemo izniman potencijal za profesionalce i kreativce, za prototipiranje novih digitalnih iskustava, no prosječnom korisniku teško je savjetovati ovako skupu investiciju.

Appleov hardver postavlja standard, ali softver (tj. svakodnevna praktičnost) još kaska. To je možda i razlog zašto VR/MR još nije doživio masovno usvajanje u Hrvatskoj – ljudi trebaju jasnu, svakodnevnu korist, ne samo tehnološku fascinaciju.

PSVR2: snaga i kvaliteta, ali uz cijenu kabela

PlayStation VR 2 ima iznimne tehničke mogućnosti – pohvaljena rezolucija, napredni haptici, vibracije u headsetu i ekskluzivne igre. Ipak, vezanost za PlayStation 5 i potreba za kabelom čini ga znatno nepraktičnijim za globalnog korisnika.

Ako ste pasionirani igrač i već imate PS5, ovo je možda najbolji VR gaming izbor – no za širu publiku domaća svakodnevica rijetko trpi dodatne kabele i kompliciranu instalaciju.

Čekanje budućih igrača: što donose Valve, Samsung i Google?

Izvješća s CNET-a i PC Gamer-a dodatno zakompliciraju sliku. Očekuje se dolazak Valveovog “Deckarda” ili “Steam Frame-a”, što bi mogla biti velika stvar za one s golemim PC Steam bibliotekama. Samsung i Google razvijaju “Galaxy XR” na otvorenijim Android osnovama, no sučelja i podrška aplikacija su još nezreli.

“Tko želi biti na čelu trenda, morat će još čekati – a tko želi nešto što radi sada, bolje neka gleda postojeće Quest modele.” – zaključak iz recenzija

Za strastvene gejmere možda ima smisla pričekati, ali prosječnom znatiželjnom korisniku čekanje znači samo odgađanje iskustva koje današnji uređaji već nude.

Ključ: softver, privatnost i pitanje stvarne koristi

Bez “ubojitih” aplikacija – onih koje rješavaju konkretne svakodnevne probleme – VR/MR ostaje “gadget za povremenu upotrebu”. Fitness aplikacije za Quest svakako su najbliže toj kategoriji; mnogima zamjenjuju barem dio teretane, što je vrlo praktično.

Sve češće se postavlja i pitanje privatnosti: snimaju li uređaji našu okolinu, kakve podatke dijele i tko ih koristi za treniranje umjetne inteligencije (AI – Artificial Intelligence, umjetna inteligencija)? U Hrvatskoj još uvijek o tome malo raspravljamo, ali u svjetlu rastuće zabrinutosti, Avatar Studio savjetuje svima detaljno proučiti postavke privatnosti prije prvog korištenja.

Još jedna dimenzija je “kognitivna nejednakost” – pojam koji označava potencijalnu podjelu između onih s naprednim uređajima i stalnim pristupom informacijama, i onih koji ih nemaju. Ovo nije tema naše svakodnevice, ali se otvara prostor za ozbiljniju raspravu u budućnosti.

Kupiti odmah ili čekati? Pametan odabir u 2025.

Dakle, isplati li se odmah kupiti VR/MR uređaj ili čekati velike najave za 2026.–2027.? Ukratko:

  • Za zabavu i fitness: Quest 3/3S je danas najbolji izbor, bez komplikacija i uz široku dostupnost aplikacija.
  • Za profesionalnu i kreativnu upotrebu: Vision Pro i slični premium uređaji imaju smisla isključivo ako ih koristite za posao.
  • Za tehnološke entuzijaste: Vrijedi pratiti što pripremaju Valve, Meta s novim modelima, Samsung i Google, ali današnje mogućnosti već pokrivaju osnovne potrebe.

Avatar Studio uvijek savjetuje: pri odabiru uređaja najprije razmislite što zaista želite raditi svaki dan, a tek onda gledajte specifikacije. Tehnologija je zrela, ali prava vrijednost dolazi tek kad je koristimo u svakodnevnom životu.

“Vrijeme je da gledamo izvan hardvera – pravu vrijednost VR/MR-a odredit će scenariji primjene, a ne broj piksela.” – zaključak Avatar Studija

Pozivamo vas da podijelite svoje iskustvo i pitanja u komentarima. Biste li radije odabrali pouzdan i provjeren uređaj ili biste čekali još godinu dana na obećanja velikih proizvođača? Kakve prognoze imate za VR/MR u Hrvatskoj?